Het “Bestuurtje” – augustus 2024

Beste Refleksers,

De zomerperiode komt bijna tot zijn eind. Het korfbalseizoen 2024/2025 staat op het punt van beginnen. Wij hopen dat iedereen een fijne zomer heeft gehad! Wij kijken met veel enthousiasme uit naar het nieuwe seizoen. Het bestuur staat voor een uitdagend jaar. Marcel van Lith (Voorzitter) en Ruud Römer (Hoofd kantine) hebben hun bestuurstaken na jaren van tomeloze inzet neergelegd. Wij bedanken Marcel en Ruud via deze weg nogmaals voor alles wat zij voor Refleks hebben betekend. Het bestuur van 2024 bestaat uit; Herma Anthonijs (Secretaris), Marvin de Roode (Algemeen bestuurslid), Paul Kraakman (Penningmeester), Robbert Winkel (Voorzitter JTC) en Stefan Helgers (ad-interim voorzitter).

Brainstormsessie 2 september 2024

Tijdens de afgelopen Algemene Ledenvergadering zijn er zorgen geuit over de toekomst van Refleks. Vorig seizoen hebben we te maken gehad met een groot tekort aan vrijwilligers. Tijdens de vacaturemarkt zijn een hoop vacatures ingevuld, maar enkele cruciale functies staan nog open (Voorzitter, voorzitter TC en hoofd kantine). De Brainstormsessie is een initiatief vanuit de leden om met elkaar te kijken naar de mogelijke oplossingen en de toekomst van Refleks. Remco Nunnikhoven en Marvin de Roode verzorgen de organisatie van de sessie.

Morgen volgt de officiële uitnodiging voor deze sessie via de mail en in de app groepen.  Alle ideeën en mogelijke oplossingen zijn welkom. Wij hopen op een grote opkomst.

Clubtaken

Vanaf heden is het ook weer mogelijk om jezelf via Club-taken in te schrijven voor bardiensten, de schoonmaak en/of het fluiten van wedstrijden. Ga hier snel mee aan de slag, zodat alle taken tijdig worden ingevuld. Vanaf dit seizoen hebben we een nieuwe coördinator vrijwilligerszaken. Deze coördinator zorgt ervoor dat mensen ingedeeld worden op openstaande taken. Om te voorkomen dat je ingedeeld wordt, is het handig om jezelf op voorhand in te schrijven op een voor jou gunstig moment. Indien er vragen/opmerkingen zijn over de vrijwilligerstaken, kan je contact opnemen met vrijwilligerszaken@refleks.nl. Let op; als je bent ingedeeld voor een taak, maar niet kan, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het regelen van een vervanger.

Kledingfonds Refleks

Eind vorig seizoen zijn ook de nieuwe rokjes binnen gekomen en uitgedeeld. De kleding in het kledingfonds is hiermee eindelijk compleet. De samenwerking met ERREA werpt zijn vruchten af. Het is belangrijk dat iedereen tijdens de wedstrijden zijn/haar volledige wedstrijdtenue draagt; Refleks shirt, broekje/rokje met logo en witte sokken.

Wij merken dat de clubshop ook steeds vaker gebruikt wordt. Heb je zelf nog nieuwe sportkleding nodig buiten het kledingfonds? Ga dan snel naar: Clubshop Korfbalvereniging Refleks – Errea Sport Nederland.

Vlak voor de zomer hebben we een nieuwe bestelling bij ERREA gedaan, zodat we voldoende voorraad aan tenues beschikbaar hebben binnen het kledingfonds. De levering wordt in september verwacht. Indien jouw kleding niet meer past of als je andere vragen hebt over de kleding, kan je contact opnemen met kleding@refleks.nl.

Kantine & bar

Vlak voor de start van het nieuwe seizoen is er ingebroken in de kantine. Bij de inbraak is een raam vernield en is o.a. de kassalade gestolen. De kassalade was gelukkig relatief leeg in verband met de vakantieperiode. Ondertussen hebben we een nieuwe kassalade geïnstalleerd en kan er weer contant betaald worden. Het gebroken raam is momenteel dichtgetimmerd en er is een offerte aangevraagd voor de reparatie.

Nu de kassa weer volledig operationeel is, willen we dit seizoen de focus leggen op het goed aanslaan van alle gebruikte producten. Tijdens de ledenvergadering is duidelijk geworden dat er bij de bar sprake is van derving. Aan de hand van een inventarisatie van de voorraad en het kassasysteem willen we de verkoop beter in de gaten houden. Het is hierbij van belang dat drankjes die weg worden gegeven aan bijvoorbeeld externe scheidsrechters goed worden weggeboekt in het kassasysteem. We vragen iedereen om hier dit seizoen extra op te letten.

Evenementen & Communicatie

Het afgelopen seizoen hebben wij met elkaar afgesloten met wederom een geslaagde Afsluitdag. Alle vrijwilligers bedankt voor de organisatie en in het bijzonder dank voor de A-selectie die deze dag in goede banen heeft geleid. Komend seizoen hopen wij dat er wederom veel gezellige events naast het korfbal georganiseerd gaan worden. De volgende evenementen kan iedereen alvast in de agenda zetten:

  • Seizoensopening – 14-09-2024
  • Café ’t Paaltje – 12-10-2024
  • Halloween feest – 26-10-2024
  • TGIF: Klaverjas avond – 01-11-2024

Bovenstaande opsomming is een eerste indicatie. Houd de website en/of social media kanalen in de gaten voor meer informatie over de komende evenementen.

 

Wij wensen iedereen een goede start van het nieuwe seizoen toe!

 

Sportieve groet,

Het bestuur